Byggfakta logo - RGB-2

6 viktigaste funktionerna i SMART

AI - Artificiell Intelligens finns inbyggd i SMART vilket innebär att i takt med att du bevakar projekt och företag i tjänsten kommer den att lära sig vad som är relevant och viktigt för dig.

SMART kommer att lyfta fram de mest intressanta projekten, upphandlingarna och aktörerna för dig – ungefär som Spotify eller andra tjänster lär sig av vad du lyssnar på och gillar.

Du kommer snabbt att märka att SMART är användarvänligare, snabbare och innehåller den senaste tekniken med många smarta funktioner som hjälper dig att tillgodogöra dig informationen ännu bättre.

 
 
01

Marknadsbevakning

Att ha koll på sin marknad är en stor trygghet. Genom att vara påläst kan man agera mer proaktivt och själv ”ta makten” över sin marknad och verksamhet i stället för att invänta att någon kontaktar mig.

Nedan beskriver vi ett antal tjänster som hjälper er att få en överblick över byggmarknaden med dess aktörer och projekt

02

Bevakning av företag

Tänk igenom vilka företag du tycker är extra viktiga att ha koll på. Det kan vara kunder, önskvärda kunder, konkurrenter, UE etc. Sök upp dem i projektdatabasen under ”Alla företag” för att säkerställa att du inte missar om dessa aktörer blir involverade i projekt i framtiden. Du kan begära att få mejl skickade till dig vid uppdateringar av aktörerna och deras projekt.

03

Företagsanalys

När du ändå sökt upp dessa för dig viktiga företag föreslår vi också att du analyserar dem lite extra genom att titta på alla projekt de har just nu och framåt. Under ”Företagsanalys” hittar du historik på var och vad de har byggt tidigare.

Du ser också deras företagsrelationer i branschen – vilka företag de brukar anlita och vilka beställare de anlitas av. På så sätt ökar du chansen att hitta företag som bäst matchar din verksamhet.

04

Bevakning av projekt

Det går att bevaka projekt som du tycker det är särskilt viktigt att hålla koll på. Det kan till exempel vara en bevakning av allt byggande inom ett visst geografiskt område eller projekt inom en viss byggkategori, som till exempel ombyggnader av kontor eller nybyggnad av skolor i en viss kommun.

Då hjälper vi dig att skapa en separat bevakningsprofil på detta – och du får mail om just det projektets uppdateringar.

05

Timing

I databasen finns information om själva projekten och vilken fas de befinner sig i. På projektsidan anger vi om projektet befinner sig i ett tidigt skede, är osäkert eller uppskattat. Där hittar du också information om den preliminära byggstarten och byggkostnaden för att bedöma om och när projektet är intressant för just dig.

Om projektet till exempel har byggstart långt fram kan du välja att hålla extra koll på det och få uppdateringar om hur planerna fortskrider – och när det är rätt läge för dig att agera. Då slipper du ödsla din eller den projektansvariges tid på att ringa eller maila i fel fas av ett projekt.

06

Kontaktuppgifter

Vi har genom åren byggt upp ett unikt kontaktnät i branschen och varje 
vecka genomför våra marknadsundersökare tusentals telefonintervjuer 
med beslutsfattare, projektledare och andra uppgiftslämnare. Det här 
gör att vi vet vilka som är ansvariga för de planerade och pågående 
byggprojekten i vår databas.

Vi har uppdaterade kontaktuppgifter, oftast 
både telefonnummer och e-postadress, vilket underlättar för er att 
komma i kontakt med rätt person

Nå önskat resultat med våra marknadsföringslösningar

För att nå önskat resultat med marknadsföring inom byggbranschen är det viktigt att du överväger planen och dina mål för marknadsföringsarbetet.

Vill du ha mer information om hur du kan använda våra lösningar för att marknadsföra ditt företag eller har du andra relaterade frågor om marknadsföring inom byggbranschen?

Fyll i formuläret och få svar på dina frågor och funderingar