Byggfakta logo - RGB-2
hero-job05

Kundberättelser

Bli inspirerad av våra kunders framgångar från flera av våra ledande lösningar.

 

 

Logo-Byggfakta-SMART-RGB-large

 

kalle-gustafsson
MAX FRANK

Utan SMART hade vi inte nått fram till alla projekt"

"Vi letar ofta efter specifika projekt där våra produkter är användbara. Det bästa med SMART är att vi kan söka på projekttyp och kundgrupp", säger Kalle Gustafsson, Sales Manager Nordic, på Max Frank.

Läs mer här

faluplastkvadrat
FALUPLAST

Smartaste verktygslådan för VVS-leverantören

När Faluplast skulle lansera nya produkter såg de en möjlighet att växa på marknaden. Utmaningen var att veta vilka byggprojekt som var intressanta att bearbeta. Med Byggfaktas lösning SMART slapp de famla i mörker.

Lars Edblom, regionansvarig på Faluplast, berättar hur han använder databasen.

Läs mer här

teahogberg
PERI

Siktar ännu högre med SMART

PERI är med och formar Sverige - samtidigt som de siktar högt med sina byggnadsställningar. För att bredda marknaden har de tagit hjälp av Byggfakta SMART.

"Då kan vi söka över en större marknad och nå ut till fler kunder", säger Tea Högberg på PERIS marknadsavdelning.

Läs mer här 

 

Magnusbeskuren
TYRÉNS

Ligger steget före

"En effektiv leads-generator men också ett relationsbyggande verktyg."

Så beskriver Magnus Holmberg, affärsutvecklare på Tyréns Sverige, SMART som bidragit till ett mer effektivt och proaktivt sälj- och marknadsarbete.

Läs mer här 

Marcus Doverhjelm_red
AHLSELL

"Leads direkt in i CRM-systemet"

På Ahlsell har hela säljkåren tillgång till Byggfaktas tjänst SMART, som man integrerat med sitt eget CRM-system.
"Det här ger oss interna synergier och en ypperlig chans att bredda våra affärer", säger Marcus Doverhjelm, chef affärssupport . 

Läs mer här

Marketing Services logo - RGB

peter-nestevik
CYLINDA

Vägen in i byggbranschen

För tio år sedan gjorde Cylinda en storsatsning mot byggbranschen. Potentiella kunder hoppades de hitta på byggarbetsplatser som de passerade utmed vägarna. Idag tar Cylinda hjälp av Byggfaktas marknadsföringslösningar för att hitta nya affärsmöjligheter.

Peter Nestevik, säljchef Bygg Sverige, berättar om Cylindas samarbete med Byggfakta.

Läs mer här

Lambertsson_500px
LAMBERTSSON

”Värdefullt att nå rätt målgrupp”

Att nå rätt personer i rätt projekt är en utmaning för många företag. Lamberts-son Sverige har valt att ta hjälp av Byggfakta med olika marknadsföringslösningar för att nå ut till rätt målgrupp i pågående och kommande byggprojekt.

"Oavsett hur vi mäter så ser vi att vi har ökat kännedomen om vårt varumärke", säger Per Hovbrandt, sälj- och marknadschef på Lambertsson Sverige

Läs mer här

SE_BF_grow-your-business-logo

 

Metro til Nordhavn
ZÜBLIN

"Har hittat en lösning"

ZÜBLIN har använt Grow Your Business för att söka efter relevanta projekt. I Danmark har man använt tjänsten sedan 2020.
"Vi sparar tid och vi använder våra resurser för att räkna på rätt projekt", säger Mikael Schroll, Offer Manager, ZÜBLIN A/S, Byggeri & Anlæg Øst.

Läs mer här

dreyer beskuren
DREYER ARKITEKTER

"En pipeline av projekt"

Med det digitala verktyget Grow Your Business har Dreyer Arkitekter stärkt sin position på marknaden och expanderat sin verksamhet.
”En game changer i den allt hårdare konkurrensen, där marknadsinsikten är avgörande", säger vd Kåre Kjartan Søstrøm.

Läs mer här 

Magnusbeskuren
Tyréns

"Dynamsikt verktyg utan motstycke"

Tyréns jobbar aktivt med Grow Your Business för att få information om aktörer, affärsrelationer och investeringar på olika marknader i Sverige.
"Det är ett dynamiskt verktyg som snabbt ger oss en helhetsbild av marknaden", säger affärsutvecklare Magnus Holmberg.

Läs mer här

jortonintro
JORTON A/S

Pionjärer inom Grow Your Business

När Grow Your Business lanserades 2019 var norska JORTON A/S en av de första ombord. VD Allan Harbo var snabb med att se potentialen. "Vi använder Grow Your Business dagligen", säger han.

Läs mer här

byggfaktadocu_logga_2023

 

BM0464_Matias_Testart-2228-websize
Rockpanel

"Större chans att arkitekter hittar våra fasadskivor"

Rockpanel, en del av Rockwool-koncernen, startade upp under eget namn i Sverige för fyra år sedan och började då samarbeta med ByggfaktaDOCU.
"Många arkitekter letar produkter via ByggfaktaDOCU", konstaterar Matias Testart, försäljningschef på Rockpanel.

Läs mer här>>

Helen beskuren2
Protega

"Delar med oss av all information"

För brandsskyddstillverkaren Protega är det viktigt att finnas med i Byggfakta DOCU - Nordens största byggkatalog.
"Vi når det förskrivande ledet och kommer in tidigare i projekten", säger  Helen Klittbo, marknadschef och ägare.

Läs mer här

Vill du testa SMART?

Med vår tjänst SMART får du tillgång till kunskap och data om just din marknad så att du hittar rätt byggprojekt att arbeta med. Vi skräddarsyr din bevakningslista utifrån dina preferenser och behov. 

Vill du ha mer information om hur du kan använda våra lösningar för att öka dina affärsmöjligheter?

Fyll i formuläret och få svar på dina frågor och funderingar.